P20 Pro هواوی تا چه اندازه قابل تعمیر است؟

P20 Pro هواوی تا چه اندازه قابل تعمیر است؟

پی20 پرو هواوی یکی از بهترین گوشی های پرچمدار سال 2018 به حساب می آید که دارای بهترین دوربین در میان گوشی های جدید است. اگرچه که عملکرد این دوربین بسیار عالی به نظر میرسد ممکن است نتوانیم چنین نظری را در مورد کیفیت ساخت آن دهیم. زک، از کانال یوتیوبی معروف JerryRigEverything که چند هفته پیش پرچمدار جدید هواوی را مورد شکنجه های فیزیکی خود قرار داده بود، این بار نقشه دیگری کشیده است.

پی20 پرو در آزمون مقاومت زک چندان امیدوار کننده ظاهر نشد و بدنه شیشه ای این گوشی در جلو و عقب که با شیشه کورنینگ گوریلا گلس محافظت نمی شوند، در حین این آزمون دچار خراش شدند و نمایشگر گوشی هم دچار شکستگی شد. حالا زک در آزمون جدید خود، پی20 پرو به ریز ترین حالت درآورده و اجزای داخلی گوشی را به ما نشان میدهد تا متوجه شویم که کدامیک از آنها قابل تعمیر است و آیا اصلاً تعمیر این گوشی کار آسانی است یا نه.

به منظور جداکردن قاب پشتی از گوشی، زک باید به قسمت عقب حرارت دهد. سپس از ابزارهای فلزی خود برای جداسازی لایه چسبنده ای که مقاومت این گوشی در برابر آب را تأمین می کند، استفاده کرد. طبق گفته او جداسازی این قسمت چندان آسان نبود و پیشنهاد داد که با ابزارهای فلزی خیلی به عمق گوشی فشار وارد نکنید، چرا که ممکن است به نوار باریکی که به دوربین متصل است آسیب وارد کنید. پس از جداسازی این لایه، او سنسور کوچکی که بین دو دوبین و مادربرد قرار گرفته بود را جدا کرد و با این کار توانست بدنه پشتی را از کل گوشی جدا کند. زک نشان داد که باتری با حجم زیادی از چسب به اطراف چسبیده شده و مسلماً جداسازی آن سخت و برای افراد غیر حرفه ای خطرناک خواهد بود. اگر مشتاقید بدانید JerryRigEverything چطور اجزای پی20 پرو هواوی را یکدیگر جدا می کند، می توانید در انتهای مطلب ویدئوی آن را تماشا بفرمایید.

نویسنده مطلب: وی مایند

وی مایند

پاسخ دهید

7 نظر

حسن  ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۸:۴۰:۲۹

امتیاز به دست آمده از مجموع تست‌های DxOMark برای این موبایل ۱۰۹ است که یک رکورد جدید برای بررسی موبایل در این سایت به شمار می آید. تقریبا در اغلب تستها این گوشی توانسته رقبای نزدیک خودمثل iPhone x یا گوگل پیکسل ۲ یا سامسونگ گلکسی اس ۹ را یا با اختلاف ۱۰ امتیاز پشت سر بگذارد یا بسیار نزدیک باشد. در زمینه دوربین امتیاز این موبایل ۱۱۴ است. سنسور بزرگ در دوربین اصلی ترکیب با سنسور سیاه و سفید تصاویری فوق‌العاده‌ای در نور کم ایجاد می‌کند و همچنین دامنه داینامیک یا داینامیک رنج ( Dynamic range) آن نیز بسیار بالاست. لنز معادل ۸۰ میلی‌متری ترکیب با پردازشگرتصویری با رزولوشن بالای مونوکروم تصویرهای زوم عالی را از این دوربین استخراج می‌کند همچنین تصویرهای Bokeh این دوربین نیز فوق‌العاده است. هرچند این دوربین برای عکاسی متمرکز شده اما دوربین آن در حالت ویدیو نیز هیچ تکان و لرزشی را نشان نمی‌دهد که این به خاطر لرزش‌گیر فوق‌العاده و فوکوس خودکار سریع آن است که در نور کم هم به خوبی کار میکند. با امتیاز ۹۸ گوشی هواوی رقیب خود گوشی گوگل پیکسل ۲ را در زمینه ویدیو کنار می‌زند ...!!!

منصور  ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۸:۴۰:۵۸

همه چیش خوبه به جز اون حاشیه پایین و حسگر اثر انگشت جلوی گوشی؛اگه اون حاشیه حذف میشد و حسگر میرفت پشت خیلی خوب میشد و حتی اگه مثه Mate RS میشد طراحیش خوب تر میشد

محمد  ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۸:۴۱:۲۱

این گوشی واقعا میتونه ی رقیب جدی واسه ایفون ایکس و اس 9 پلاس باشه .. تنها گوشی ک در حال حاضر سر تر از اینه هواوی میت rs پورش دیزاین هستش :)

آیدا  ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۸:۴۲:۱۱

هواوی گوشیش پرواز هم کنه نمیخرم چون همه مسخرت میکنن میگی هواوی

اسماعیل  ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۸:۴۲:۴۸

پس حتماً برو گوشی ای بخر که بقیه واست به به چه چه کنم!

السا  ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۸:۴۳:۲۳

گوشیه بسیار خوبیه ولی از نظر نرم افزاری و رابط کاربری در سطح پایینی قرار داره و یسری از املیکیشن ها مثه تنظیمات و دوربین و فایل های شخصی شبیه به اپلیکیشن های ایفون طراحی شده

بیتا  ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۸:۴۳:۵۸

بسیار گوشی خوبی هستش اما اگه حسگر اثر انگشت پشتش بود خیلی بهتر بود همچنین نداشتن شیار کارت حافظه یکمی آدم رو تو خریدش دو دل میکنه.