اپل دستور حذف برخی از نرم افزار های چینی را از استور خود اعلام کرد

اپل دستور حذف برخی از نرم افزار های چینی را از استور خود اعلام کرد

اپل از دولت چین خواسته اپلیکیشن های کمپانی هایی که از CallKit استفاده می کنند را حذف کند. در اواخر ماه ژوئیه نیز این کمپانی آمریکایی به چینی ها دستور داد که تمام وی پی ان های این کشور را در استور کشور چین حذف کنند.

با این وجود به نظر می رسد اپل به واسطه مشکلات بین آمریکا و چین در مورد برند ZTE قصد دارد این کشور را کمی اذیت کند و با فشار های موجود بر روی دولت چین این قوانین کمی عادی به نظر می رسد. البته این اخطار اپل تمام نرم افزار های رابط کاربری را تهدید نمی کند و تنها نرم افزار هایی که از CallKit استفاده می کنند را هدف قرار داده است. . این نرم افزار به توسعه دهندگان اجازه می دهد از رابط کاربری مکالمه اپل در برنامه های خود استفاده کنند و به گونه ایی قوانین این کمپانی را نقض می کند و نرم افزار هایی که از آن استفاده می کنند باید غیر فعال شوند.

به تازگی این کمپانی یادداشتی برای توسعه دهندگان و شرکت هایی که نرم افزارهای متعددی در استور رسمی اپل موجود دارد ارسال کرده است و از وزارت فناوری چین نیز خواسته است تمام اپلیکیشن هایی که از CallKit استفاده می کنند را به طور موقت حذف کند. البته این حذف شدن به صورت موقت خواهد بود و این توسعه دهندگان باید نرم افزار خود را مجددا برای بازبینی به کمپانی اپل ارسال کنند و اگر مورد تایید قرار گرفت می توانند نرم افزار های خود را در این استور انحصاری بارگذاری کنند.

کمپانی اپل معمولا در مورد نقض قوانین بسیار سریع و جدی عمل می کند و برخی از مشکلات بین اپل و توسعه دهندگان CallKit باعث شد که این برند قدرتمند نرم افزار اسکایپ را نیز از استور این کشور حذف کنند. با این وجود باید منتظر روزهای دیگر ماند و دید مشکلات بین این برند و دولت چین چگونه برطرف خواهد شد.

نویسنده مطلب: وی مایند

وی مایند

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...